ГРА «ЗНАЙДИ ЧИМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ» Хід гри: Запропонуйте дитині в кожному рядку знайти картинку, яка відрізняється від інших.
Завдання на розвиток зорового сприймання, логічного мислення, уваги .
ПРОДОВЖИ РЯДРозвиваємо увагу, мислення, зв'язне мовлення. Складаємо прості речення.
ГРА ДЛЯ РОЗВИТКУ УВАГИ І ЗОРОВОГО СПРИЙМАННЯ"ЩО ТИ БАЧИШ?"
ФІІЛВОРД
Філворд: тренує поле зору, розвиває увагу, допомагає навчитися бачити слово повністю.
Гра на розвиток уваги, зорового сприймання, логічного мислення, вивчення рахунку
ТЕКСТИ З МАЛЮНКАМИ
Дидактична гра "Хто що їсть?"
НОВОРІЧНІ ГОЛОВОЛОМКИ ДЛЯ ДІТЕЙ
ГРА «ЗНАЙДИ ЧИМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ»
Хід гри: Запропонуйте дитині в кожному рядку знайти картинку, яка відрізняється від інших.
Завдання на розвиток зорового сприймання,
логічного мислення,
уваги .
ПРОДОВЖИ РЯД
Розвиваємо увагу, мислення, зв'язне мовлення.
Складаємо прості речення.
ГРА ДЛЯ РОЗВИТКУ УВАГИ І ЗОРОВОГО СПРИЙМАННЯ
"ЩО ТИ БАЧИШ?"
ФІІЛВОРД
Філворд: тренує поле зору, розвиває увагу, допомагає навчитися бачити слово повністю.
Гра на розвиток уваги, зорового сприймання,
логічного мислення, вивчення рахунку
ТЕКСТИ З МАЛЮНКАМИ
Дидактична гра "Хто що їсть?"
НОВОРІЧНІ ГОЛОВОЛОМКИ ДЛЯ ДІТЕЙ
Розвиток зорового сприймання, уваги
На увагу - що намальовано?
Осінне судоку для дітей!
Розвиваємо зорову увагу, повторюємо кольори та назви дерев!
ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ
НА РОЗВИТОК ПАМ'ЯТІ
Хід гри:
1. Дитина має запам'ятати відповідний колір під кожною твариною.
2. Психолог закриває перший ряд з кольорами.
3. Дитина має напам'ять розмалювати кольори під тваринами.
НА РОЗВИТОК УВАГИ
ЗНАЙДИ ДРУГИЙ ФРАГМЕНТ
ТРЕНУЄМО УВАГУ ТА ПАМ'ЯТЬ
Нейробіка в школі: 7 ефективних вправ
для активації дитячого мозку за 1 хвилинуІснує не лише фітнес для тіла. А також прості вправи для активації мозку. Незважаючи на свою універсальність, вправи з нейробіки дають потужний результат. Це справжній крос-фітнес для мозку, який може задіяти відразу всі органи чуттів. Виконувати ці вправи можна батьками із дітьми вдома, але найкраще – із вчителями на першій хвилині уроку. Ці ефективні вправи, які з легкістю домоможуть учителю цілий урок тримати увагу учнів, а також покращити рівень засвоєння нового матеріалу.
Що дає нейробіка:
- Покращення пам’яті.
- Синхронізація двох півкуль мозку.
- Робота зі «сплячими» зонами мозку.
- Підвищення рівня концентрації та інтелектуальної працездатності.
Вправа 1. Написати речення із заплющеними очима
Попросіть дітей на чорновиках записати, наприклад, тему уроку чи привітання із учителем. Виконувати потрібно із заплющеними очима.
Вправа 2. Написати речення іншою рукою
Тепер потрібно написати те саме речення із розплющеними очима, проте взяти ручку в іншу руку.
Вправа 3. Змініть хід уроку
Чому ваші учні ще на початку уроку бувають мляві? Тому що їхній мозок ідеально знає порядок наступних дій. Тож його активність мінімальна, задіяна лише 25% його ресурів. Дослідження показали, що звичне для нас виконання щоденних і добре знайомих вправ поступово погіршує пам’ять та увагу. Тож вам варто спробувати час від часу повністю перебудовувати урок: домашнє запитувати не на початку, а в кінці уроку. Не викликати по одному, а дати можливість відповісти на запитання колективно.
Вправа 4. Переверніть предмети
Ще одне «звикання» мозку – це оточуюча картинка, у якій ніколи і нічого не змінюється. Мозок притуплює свою активність, бо бачить звичні предмети в єдиному вигляді. Що потрібно зробити? Попросити дітей перевернути підручники догори ногами та про себе прочитати завдання. Якщо ви учитель історії чи географії, то цього разу повісьте карту світу на дошці також догори ногами. Змусьте дітей не розгубитися та зорієнтуватися у просторі.
Вправа 5. Різні прийоми читання
Сприйняття тексту – одна з найскладніших задач для мозку (навіть дорослої людини). Завдяки читанню можна постійно переключати мозкову діяльність в різні режими. Протягом уроку використовуйте різні способи читання: учні читають про себе і вголос, завдання читає і вчитель, і учні по черзі. Запропонуйте гру: читати частину тексту з різними емоціями. Один учень читає задачку плачучи, інший – низьким, басистим голосом. Також вдало, якщо одну с частин тексту учні прочитають хором.
Ще одна дуже “робоча” вправа – це читати текст, закривши одне око рукою. Наступний текст читається вже іншим оком.
Вправа 6. Помінятися місцями за партою
Бачите, що втрачаєте увагу класу? Під час уроку попросіть помінятися сусідів по парті між собою місцями до кінця уроку. Це як міні-стрес та раптовий новий досвід для мозку.
Вправа 7. Відчиніть двері або вікно
Потік нових звуків активує нові зони мозку. Достатньо зробити це на 2 хвилини, аби провести цілий урок із активними учнями.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
ГРАФІЧНІ ДИКТАНТИ ДЛЯ РОЗВИТКУ УВАГИ І ПРОСТОРОВОЇ УЯВИ
Графічні диктанти дуже допомагають батькам і педагогам планомірно підготувати дитину до школи і уникнути таких типових труднощів у навчанні, як нерозвиненість орфографічної пильності, непосидючість і неуважність. Регулярні заняття з графічними диктантами розвивають у дитини довільну увагу, просторову уяву, дрібну моторику пальців рук, координацію рухів, посидючість.
Малювання по клітинках – дуже захоплююче і корисне заняття для дітей. Графічні диктанти можуть з успіхом застосовуватися для дітей від 5 до 10 років.
Графічні диктанти розширюють кругозір, збільшують словниковий запас, навчають орієнтуватися в зошиті, знайомлять з різними способами зображення предметів.
Як працювати з графічними диктантами:
Графічний диктант можна виконувати у двох варіантах:
1. Дитині пропонують зразок геометричного малюнка і просять повторити точно такий же малюнок в зошиті в клітинку.
2. Дорослий диктує послідовність дій із зазначенням числа клітинок і їх напрямів (вліво, вправо, вгору, вниз), дитина виконує роботу на слух, а потім порівнює методом накладання своє зображення орнаменту або фігури зі зразком в посібнику.
1. Дитині пропонують зразок геометричного малюнка і просять повторити точно такий же малюнок в зошиті в клітинку.
2. Дорослий диктує послідовність дій із зазначенням числа клітинок і їх напрямів (вліво, вправо, вгору, вниз), дитина виконує роботу на слух, а потім порівнює методом накладання своє зображення орнаменту або фігури зі зразком в посібнику.
Підбирайте завдання за принципом «від простого до складного». Починайте з простих диктантів і поступово переходьте до більш складних.
Для занять необхідний зошит у клітинку, простий олівець і гумка, щоб дитина могла завжди виправити неправильну лінію. Для дітей 5 – 6-ти років краще використовувати зошит у велику клітинку (0,8 мм), щоб не перенапружувати зір.
Приклад диктування графічного диктанту: 1 клітинка вправо, 3 клітинки вгору, 2 клітинки вліво, 4 клітинки вниз, 1 клітинка вправо.
Під час занять дуже важливий настрій дитини і доброзичливе ставлення дорослого. Пам’ятайте, що заняття для дитини – не іспит, а гра. Допомагайте малюкові, стежте за тим, щоб він не помилявся. Результат роботи завжди повинен задовольняти дитину, щоб ій знову і знову хотілося малювати по клітинках.
Розпочніть з таких узорів:
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
ЗНАЙДИ 2 ОДНАКОВИХ (ГІЛЬБУХ Ю.З.)
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
ЗАГАДКОВІ КАРТИНКИ (ГІЛЬБУХ Ю.З.)
Завдання із альбому Гільбуха Ю.З. для розвитку цілісності сприйняття, концентрації та стійкості уваги. За допомогою цих картинок можна побачити те, як дитина виділяє ціле, як подає інформацію, а також рівень пошукової активності, вміння почути і виконати інструкцію. Наприклад, дитина може брати картинку в руки і повертати ЇЇ, шукаючи певний ракурс, який дозволить знайти нові предмети.
Дитину просять вказати все, що вона бачить на малюнку. Після того, як всі предмети знайдені, просять назвати все одним словом (розвиток уміння узагальнювати та класифікувати).
ВІДПОВІДІ до завдань:
45: зошит; лінійка; олівець; ручка; пензлик; циркуль; гумка; палітра
46: бідон; чайник; тарілка; каструля; ополоник; виделка; ніж; ложка
47: одеколон; зубна паста; гребінець; щітка для волосся; зубна щітка; мило; зубний порошок
48: кліщі; молоток; викрутка; напилок; плоскогубці; пила; рубанок; цвях; шуруп
49: м’яч; ракетка; волан; скакалка; боксерська рукавичка; ковзан; ключка
50: сорочка; футболка; шорти; кепка; кед; майка; комбінезон; гольф
51: яблуко; груша; слива; горіх; абрикос; вишня; полуниця; банан; лимон
52: сумка; сорочка; спідниця; пояс; рукавичка; туфель; капелюх; сарафан; плаття
53: сумка; ранець; рюкзак; валіза; гаманець; портфель; господарська сумка
54: ніж; цукорниця; ложка; блюдце; чайник; кавник; чашка
55: ведмідь; телефон; півник; відро; вертоліт; паровоз; лійка; лопатка
45: зошит; лінійка; олівець; ручка; пензлик; циркуль; гумка; палітра
46: бідон; чайник; тарілка; каструля; ополоник; виделка; ніж; ложка
47: одеколон; зубна паста; гребінець; щітка для волосся; зубна щітка; мило; зубний порошок
48: кліщі; молоток; викрутка; напилок; плоскогубці; пила; рубанок; цвях; шуруп
49: м’яч; ракетка; волан; скакалка; боксерська рукавичка; ковзан; ключка
50: сорочка; футболка; шорти; кепка; кед; майка; комбінезон; гольф
51: яблуко; груша; слива; горіх; абрикос; вишня; полуниця; банан; лимон
52: сумка; сорочка; спідниця; пояс; рукавичка; туфель; капелюх; сарафан; плаття
53: сумка; ранець; рюкзак; валіза; гаманець; портфель; господарська сумка
54: ніж; цукорниця; ложка; блюдце; чайник; кавник; чашка
55: ведмідь; телефон; півник; відро; вертоліт; паровоз; лійка; лопатка
ЗНАЙДИ ПО КОНТУРУ
ЗНАЙДИ МАЛЮНОК-ДВІЙНИК (ГІЛЬБУХ Ю.З.)
Завдання із альбому Гільбуха Ю.З. для розвитку спостережливості, стійкості, концентрації уваги. Дитині пропонується знайти малюнок-двійник тому, що знаходиться в лівому верхньому кутку. Зображення всі досить подібні між собою, що вимагає від дитини зосередженості, поміркованості, здатності утримувати кілька ознак.
Для школярів варто давати додаткове завдання обгрунтувати свій вибір.
Для школярів варто давати додаткове завдання обгрунтувати свій вибір.
ЗНАЙДИ НА МАЛЮНКУ
ЛАБІРИНТИ
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
ЩО НЕ ТАК НАМАЛЬОВАНО?
Дана дуже весела і захоплююча гра розвиває увагу, фантазію, мислення.
Грати можна як в групі так і індивідуально з дитиною.
Дитині пропонуються малюнки з помилками. Завдання полягає в тому, щоб віднайти що не правильно намалював художник. На кожній картинці зображено по декілька невірних фрагментів.
Після цього дитину просять придумати сюжет, який зображений на “фантастичному” малюнку.
ЩАСЛИВА ШКАРПЕТКА — ЧУДОВА НАСТІЛЬНА ГРА ДЛЯ РОЗВИТКУ УВАГИ І СПОСТЕРЕЖЛИВОСТІ
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
КОНЦЕНТРУЄМО УВАГУ
Сучасним дітям дуже важко всидіти на місці та довго виконувати однотипні завдання. Переписування в зошит, розв’язування прикладів, читання великих уривків тексту – усе це стає справжньою проблемою для учнів. Вони дуже швидко втрачають концентрацію уваги та відволікаються.
Ось 3 ефективні вправи, які легко допоможуть:
- Синхронізувати роботу обох півкуль.
- Швидко “включитися” в роботу.
- Швидко реагувати на поставлені запитання.
- Читати тексти вдумливо.
Обирайте типи завдань, орієнтуючись на вік дитини. Перша вправа – універсальна, для новачків та учнів молодших класів. Завдання 2-го та 3-го рівнів потребують певних навичок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий