Розвиваючі заняття для дітей різного віку

ВЕСЕЛІ ЗАВДАННЯ НА...









Обучаем:
- анализу
-синтезу
- логическому мышлению
- сравнению
Это может быть
✅картиночный (наглядный) тест, когда предлагается посмотреть на картинки и исключить одну лишнюю.
✅Словесный вариант — испытуемый на слух выбирает лишнее.
Методика «Четвертый лишний» уникальна тем, что использовать ее можно практически с любого возраста.
Разница лишь в подаче стимульного материала.
Для самых маленьких (с 3-х лет) детей подходят картиночные тесты. Детям чуть постарше предлагаются уже задания на слух.

















Узагальнюючі поняття
















Графические диктанты - рисование по клеточкам
✏
Проведите время с детьми весело и с пользой!
Графические диктанты для дошкольников и младших школьников помогают родителям и педагогам предотвратить такие типичные трудности в обучении, как неразвитость орфографической зоркости, неусидчивость и рассеянность.Регулярные занятия с данными графическими диктантами развивают у ребенка произвольное внимание, пространственное воображение, мелкую моторику пальцев рук, координацию движений, усидчивость.
Рисование по клеточкам – очень увлекательное и полезное занятие для детей. Это игровой способ развития у малыша пространственного воображения, мелкой моторики пальцев рук, координации движений, усидчивости. Графические диктанты могут с успехом применяться для детей от 5 до 10 лет.
Выполняя предложенные в выложенных ниже заданиях — графических диктантах, ребенок расширит кругозор, увеличит словарный запас, научится ориентироваться в тетради, познакомится с разными способами изображения предметов.









Вправа «Знайди вiдмiнностi» 

(+ вiдповiдi).


















Гра " Що спочатку, що потім?"
( розвиток логічного мислення, зв'язного мовлення)
































"Що зайве?"
(знайди зайвий предмет і поясни, чому ти зробив такий вибір)






"Геометричні віконечка"
 






Гра "Що зайве?"
🍲🥔🍅🧅🍇🍔🧀🥚🥓🫓🍆
Уточнюємо та закріплюємо знання дітей про продукти харчування, страви... Пропонуємо перевтілитись в кухаря та приготувати смачні страви, вибравши всі необхідні продукти для цієї страви.
Розвиваємо логічне мислення, увагу, зорове сприймання та пам'ять.










Гра "ЗНАЙДИ ПАРУ"









Гра " Чий хвіст?"
(розвиток логічного мислення, дрібної моторики)







ГРА: "Розшукується буква"





























Дидактична гра "Кому що потрібно
для роботи"
Мета: вдосконалювати знання дітей про професії дорослих; вчити знаходити предмети, що потрібні для певної професії; розвивати пам'ять, кмітливість.

Хід гри: роздрукувати картинки із зображенням професій та предметів. Фішки із предметами вирізати. Завдання дитини назвати професію та із запропонованих фішок обрати ті предмети, які необхідні для тієї чи іншої професії.






























Гра "Що не так?"

Весела і захоплююча гра розвиває увагу, фантазію, мислення.













РОЗВИТОК ЛОГІКИ







ЦІКАВІ ТЕКСТИ ДЛЯ ЧИТАННЯ










УВАГУ, СПРИЙНЯТТЯ, ПРОСТОРОВЕ МИСЛЕННЯ, КОНЦЕНТРАЦІЮ ТА ПОСИДЮЧИСЬ
Завдання "Де чия тінь" завжди подобаються дітям. Розвивають увагу, сприйняття, просторове мислення, концентрацію та посидючість. Попросіть дитину знайти тінь для кожного зображення. Малюк не знає, що таке тінь? Чудова нагода пояснити і пограти в театр тіней! А потім закріпити знання цими завданнями.













КОРЕКТУРНА ПРОБА














РАХУЄМО


ЧИТАЄМО









ГРА: "У небі, на землі, у воді".






РОЗВИВАЄМО КОГНІТИВНІ ПРОЦЕСИ











РОЗВИТОК МИСЛЕННЯ















СЮЖЕТНІ МАЛЮНКИ























Головоломка «Комахи»


     Це завдання допоможе дитині засвоїти правопис назв деяких комах: муха, бджола, коник, мураха, бабка, тарган, комар, метелик, павук,  а також навчитися трансформувати великі букви української абетки в маленькі. У завданні дається поле з багатьма літерами, у якому по горизонталі й вертикалі зашифровано 9 слів. Усі букви поля – великі. Над полем зображено малюнки комах, назви яких потрібно відшукати. Запропонуйте дитині уважно розглянути поле, знайти й обвести або закреслити заховані слова. Після цього дитина має підписати малюнки комах маленькими буквами. Завдання сприятиме розвитку дрібної моторики, уваги й зорової пам’яті дитини.
















Головоломка «Музичні інструменти»


     Це завдання допоможе дитині засвоїти правопис назв деяких музичних інструментів: барабан, акордеон, волинка, флейта, гітара, фортепіано, труба, скрипка, ксилофон,  а також навчитися трансформувати великі букви української абетки в маленькі. У завданні дається поле з багатьма літерами, у якому по горизонталі й вертикалі зашифровано 9 слів. Усі букви поля – великі. Над полем зображено малюнки музичних інструментів, назви яких потрібно відшукати. Запропонуйте дитині уважно розглянути поле, знайти й обвести або закреслити заховані слова. Після цього дитина має підписати малюнки музичних інструментів маленькими буквами. Завдання сприятиме розвитку дрібної моторики, уваги й зорової пам’яті дитини.
















Головоломка «Домашні улюбленці»


      Це завдання допоможе дитині засвоїти правопис назв домашніх тварин: собака, кішка, черепаха, равлик, папуга, рибка, кролик, жабка, миша, а також навчитися трансформувати великі букви української абетки в маленькі. У завданні дається поле з багатьма літерами, у якому по горизонталі й вертикалі зашифровано 9 слів. Усі букви на полі – великі. Під полем зображено малюнки тварин, назви яких потрібно відшукати. Запропонуйте дитині уважно розглянути поле, знайти й обвести або закреслити заховані слова. Після цього дитина має підписати малюнки тварин маленькими буквами. Завдання сприятиме розвитку дрібної моторики, уваги й зорової пам’яті дитини.


























КРОСВОРДИ

Кросворд «Комахи»

Це завдання допоможе дитині повторити й краще засвоїти правопис назв шести комах, а також сприятиме розвитку логічного мислення, уваги й дрібної моторики. Дитині потрібно подивитися на малюнки із зображенням комах і вписати їхні назви в клітинки кросворда по горизонталі. Розв’язавши кросворд, дитина дізнається «секретне слово». Відповіді: павук (1), сонечко (2), муха (3), тарган (4), мураха (5), бджола (6). «Секретне слово»: комаха.



















Кросворд у малюнках «Меблі»


Це завдання допоможе дитині закріпити правопис назв меблів, навчить орієнтуватися в таблиці й сприятиме розвитку уваги і логічного мислення. Дитина повинна подивитися на малюнок предмета меблів і вписати назву цього предмета в таблицю під відповідним номером. Дитині також пропонується розшифрувати приказку, знайшовши в таблиці букви, позначені певним кодом. Правильні відповіді: сервант (1), стілець (2), полиця (3), крісло (4), ліжко (5), диван (6), парта (7), шафа (8), стіл (9), комод (10). Приказка: «Мій дім – моя фортеця».

















Кросворд у малюнках 

«Плоскі геометричні фігури»


Це завдання-кросворд допоможе дитині навчитися розрізняти плоскі геометричні фігури, а також опанувати правопис їхніх назв, тренуючи при цьому пам’ять, увагу, логічне мислення й дрібну моторику. Дитині потрібно подивитися на малюнки геометричних фігур і вписати відповідні назви в клітинки кросворда. Напрямок написання слів позначено цифрами у квадратних рамках. Правильні відповіді: прямокутник (1), коло (2), трапеція (3), ромб (4), трикутник (5), овал (6), квадрат (7).


















Кросворд «Африка»


    Це завдання допоможе дитині повторити й краще засвоїти правопис назв п’яти тварин, які живуть в Африці, а також сприятиме розвитку логічного мислення, уваги й дрібної моторики. Дитині потрібно подивитися на малюнки тварин і вписати їхні назви в клітинки кросворда по горизонталі. Розв’язавши кросворд, дитина дізнається «секретне слово». Відповіді: зебра (1), жирафа (2), верблюд (3), антилопа (4), крокодил (5), мавпа (6). «Секретне слово» – Африка.


















Кросворд у малюнках «Дерева»


Це завдання-кросворд допоможе дитині повторити й краще засвоїти правопис назв різних дерев, тренуючи пам'ять, увагу та дрібну моторику. На сторінці зображені листки дерев. Дитині потрібно подивитися на ці малюнки й вписати відповіді у клітинки кросворда по горизонталі. Правильні відповіді: дуб (1), клен (2), каштан (3), береза (4), осика (5), липа (6), тополя (7). Розгадавши кросворд, дитина дізнається секретне слово, яке є назвою науки, що вивчає деревні рослини. Секретне слово: дендрологія.




















Кросворд у малюнках «Морський світ»


Це завдання-кросворд допоможе дитині повторити правопис десяти назв різних морських мешканців, тренуючи при цьому пам’ять, увагу та дрібну моторику. Дитині потрібно подивитись на малюнки морських істот і вписати відповідні назви у клітинки кросворда. Напрямок написання слів позначено цифрами у прозорих рамках. Правильні відповіді: вугор (1), скат (2), морський коник (3), дельфін (4), краб (5), медуза (6), морська зірка (7), кит (8), восьминіг (9), акула (10). Розв’язавши кросворд, дитина зможе дізнатись секретне слово, вписавши букви, позначені цифрами у зафарбованих рамках, у відповідні комірки внизу сторінки. Секретне слово: креветка.

















Кросворд у малюнках «Посуд»


Це завдання допоможе дитині закріпити знання правопису предметів посуду, навчить орієнтуватися в таблиці, сприятиме розвитку уваги й логічного мислення. Дитина повинна подивитись на малюнок предмету посуду й виписати назву цього предмету в таблицю під відповідним номером. Дитині також пропонується розшифрувати приказку, знайшовши у таблиці букви, позначені певним кодом. Правильні відповіді: полумисок (1), сковорода (2), каструля (3), виделка (4), тарілка (5), чайник (6), ложка (7), блюдце (8), чашка (9), ніж (10). Приказка: «Дорога ложка до обіду».


















Кросворд у малюнках «Овочі»


Це завдання-кросворд допоможе дитині повторити правопис дванадцяти назв різних овочів, тренуючи при цьому пам’ять, увагу та дрібну моторику. Дитині потрібно подивитись на малюнки овочів та вписати відповідні назви у клітинки кросворда. Напрямок написання слів позначено цифрами у квадратних рамках. Правильні відповіді: огірок (1), горох (2), капуста (3), редиска (4), буряк (5), цибуля (6), баклажан (7), помідор (8), гарбуз (9), морква (10), кукурудза (11), картопля (12). Розв’язавши кросворд, дитина зможе дізнатись секретне слово, вписавши букви, позначені цифрами у круглих рамках, у відповідні круглі комірки. Секретне слово: болгарський перець.

















Кросворд у малюнках «Комахи»


Це завдання-кросворд допоможе дитині повторити правопис одинадцяти назв різних комах, тренуючи при цьому пам’ять, увагу та дрібну моторику. Дитині потрібно подивитись на малюнки комах та вписати відповідні назви у клітинки кросворда. Напрямок написання слів позначено цифрами у квадратних рамках. Правильні відповіді: сонечко (1), ґедзь (2), бабка (3), мураха (4), муха (5), коник (6), метелик (7), бджола (8), комар (9), павук (10), тарган (11). Розв’язавши кросворд, дитина зможе дізнатись секретне слово, вписавши букви, позначені цифрами у круглих рамках, у відповідні круглі комірки. Секретне слово: колорадський жук.

















Кросворд у малюнках «Птахи»


Це завдання-кросворд допоможе дитині повторити правопис дванадцяти назв різних птахів, тренуючи при цьому пам’ять, увагу та дрібну моторику. Дитині потрібно подивитись на малюнки птахів та вписати відповідні назви у клітинки кросворда. Напрямок написання слів позначено цифрами у квадратних рамках. Правильні відповіді: пінгвін (1), сова (2), орел (3), чайка (4), синиця (5), щиглик (6), папуга (7), снігур (8), ворона (9), горобець (10), ластівка (11), фламінго (12). Розв’язавши кросворд, дитина зможе дізнатись секретне слово, вписавши букви, позначені цифрами у круглих рамках, у відповідні круглі комірки. Секретне слово: колібрі.

















Кросворд «Зимовий одяг»


Це завдання допоможе дитині повторити й краще засвоїти правопис назв дев’яти предметів зимового одягу, а також сприятиме розвитку логічного мислення, уваги й дрібної моторики. Дитині потрібно подивитися на малюнки одягу і вписати їхні назви в клітинки кросворда по горизонталі. Розв’язавши кросворд, дитина дізнається «секретне слово». Правильні відповіді: шарф (1), куртка (2), шапка (3), пальто (4), светр (5), чоботи (6), черевики (7), шкарпетки (8), штани (9). «Секретне слово»: рукавички.


















Кросворд у малюнках «Іграшки»


Це завдання-кросворд допоможе дитині повторити правопис десяти назв різних іграшок, тренуючи при цьому пам’ять, увагу та дрібну моторику. Дитині потрібно подивитись на малюнки іграшок та вписати відповідні назви у клітинки кросворда. Напрямок написання слів позначено цифрами у квадратних рамках. Правильні відповіді: барабан (1), автобус (2), дзиґа (3), прапорець (4), вертоліт (5), машинка (6), кулька (7), робот (8), ведмедик (9), лялька (10). Розв’язавши кросворд, дитина зможе дізнатись секретне слово, вписавши букви, позначені цифрами у круглих рамках, у відповідні круглі комірки. Секретне слово: конструктор.




















Головоломка знайди слова: «Моя школа»


    Запропонуйте вашій дитині розгадати цю просту головоломку та знайти зашифровані в ній 14 слів, що мають відношення до навчання в школі? У кожному рядку цієї головоломки потрібно знайти і обвести ручкою одне слово, а після цього закреслити це слово в списку, який знаходиться внизу сторінки. Завдання допоможе дитині дізнатися написання деяких слів, розвивати уважність, а також попрактикуватися в читанні.


















Вивчаємо місяці й пори року


     Це завдання допоможе дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року. Оскільки завдання має форму розмальовки, виконуючи його, дитина тренуватиме увагу, дрібну моторику та зорово-моторну координацію, а також, з огляду на відсутність кольорового зразка для розмальовування, вона матиме змогу тренувати пам’ять, мислення та вчитися самостійно підбирати відповідні кольори.


















Сортуємо за категоріями «зима» і «літо»


     Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та сортувати картинки відповідно до певних категорій. Дитині дається 12 різних малюнків, на яких зображені предмети одягу, а також предмети користування в зимовий або літній період. Треба вирізати їх і розсортувати за категоріями «зима» і «літо». Якщо дитина захоче, вона може спочатку їх розмалювати, а вже потім вирізати. Коли всі зображення займуть свої місця, їх треба приклеїти. Працюючи над завданням, дитина виконуватиме важливі розумові операції, такі як порівняння, абстрагування, конкретизація й узагальнення, а також тренуватиме довільну увагу й дрібну моторику


















Розмальовка «12 місяців»


     Це завдання-розмальовка не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями місяців, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць. Оскільки завдання присвячене окремим місяцям і зображає їх відмінності, дитина зможе потренувати уяву й асоціативне мислення. Також дитина зможе залучити творче мислення, адже їй треба буде розмалювати все на власний розсуд.
                   





























Кросворд «Свійські тварини»


     Це завдання допоможе дитині збагатити словниковий запас за темою «Свійські тварини», а також сприятиме розвитку логічного мислення й уваги. Дитині потрібно подивитися на малюнки тварин і вписати їх назви в клітинки кросворда. Напрям написання слів позначено цифрами у квадратних рамках. Правильні відповіді: корова (1), вівця (2), курка (3), гусак (4), курча (5), кінь (6), коза (7), півень (8), порося (9), віслюк (10), кролик (11), кішка (12), качка (13), індик (14), собака (15). Розв’язавши кросворд, дитина зможе дізнатися «секретне слово». Для цього букви, позначені цифрами в круглих рамках, необхідно вписати у відповідні комірки внизу сторінки. «Секретне слово»: голуб.


















Який малюнок наступний


    Це завдання є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи. У завданні дитині необхідно для кожного із рядків визначити принцип, за яким розташовані його малюнки, тобто їх певну повторювальну послідовність, яка відтворюється протягом усього ряду. Потім домалювати малюнок, який за логікою та, відповідно, знайденим принципом має бути наступним.
























Комментариев нет:

Отправить комментарий